Week 7

16 oktober 2017 - Limerick, Ierland

Hi!

Ongelooflijk ik ben gewoon ongeveer halverwege mijn semester hier. Ik wil het gewoon niet geloven dat we al zo ver zijn. Het gaat allemaal zo snel hier dat het aan de ene kant voelt alsof ik er pas net ben. Maar aan de andere kant ben ik al zo gewend en heb ik helemaal mijn leventje hier dat het lijkt alsof het nooit anders is geweest. Het is echt een tegenstrijdig gevoel. Ik wil er ook gewoon niet aan denken dat we alweer richting aftellen gaan. Dus hou ik er nu maar weer over op. Ik schrijf dit terwijl er buiten een storm door het land raast. De universiteit is vandaag dan ook gesloten en mensen worden afgeraden om naar buiten te gaan. Dat doen we dan dus ook maar niet. Dat geeft me wel mooi de gelegenheid om aan mijn opdrachten te werken.

De afgelopen week was weer meer van hetzelfde ;) Wel moet ik nog vertellen dat ik de afgelopen weken na al die jaren weer ben gaan dansen. Ik heb al een aantal lessen modern gevolgd, hier moet ik nog erg aan wennen. Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind tot nu toe. Maar we gaan lekker door want dan hebben we iets te doen op woensdagavond. Ook ben ik afgelopen week voor de tweede keer naar ballet geweest. De eerste keer was er verder niemand dus mijn allereerste keer ballet was een privéles, super fijn! Vorige week heb ik Logan meegenomen en was er een ander meisje. Zij hadden allebei eerder ballet gedaan maar het was lang geleden. Maar het is echt zo leuk om te doen! Het is zo fijn om hier de mogelijkheid te hebben om nieuwe dingen te proberen, want het kost gewoon bijna niets! Ik heb 5 euro betaald om lid te worden van de Dansvereniging van de Uni en nu betaal ik 2 euro per les. Nou dan hoor je mij dus echt niet klagen haha. Alle lessen zijn hier op de campus dus ook lekker dichtbij. En het is een goede manier om meer nieuwe mensen te ontmoeten en ook Ierse studenten. Want dat is nog best lastig, behalve mijn huisgenoten en een paar meiden in de groepsprojecten die ik af en toe zie ken ik eigenlijk helemaal geen Ierse studenten. Maar dat zou vanuit ons waarschijnlijk ook hetzelfde zijn. Ik zou in Utrecht ook niet zo snel met internationale studenten omgaan. Misschien dat dat nu wel anders wordt omdat ik zelf nu de ervaring heb. Ik heb geen idee. Wel bleek deze week dat een van de Ierse meiden in mijn groepje zich heeft aangemeld voor Erasmus in Utrecht volgend jaar. Dus dat is wel leuk als ze ook echt naar Utrecht komt :)

Komend weekend wordt ook weer rustig aan doen en veel aan mijn deadlines werken. Daarna komen mijn ouders naar Ierland dus dat is wel heel leuk! We gaan een weekendje naar Galway en omgeving want daar ben ik nog niet echt geweest. Behalve de kliffen dan, maar dat maakt niet uit al zie ik die opnieuw. Ondertussen begint de storm hier echt te razen en is het ook gaan regenen, gelukkig zit ik veilig binnen. Ik ga nu maar verder met mijn opdrachten want dit was gewoon even puur studieontwijkend gedrag hahah ;)

Tot volgende week!