Week 8

23 oktober 2017 - Limerick, Ierland

Hooi!

Ik heb iets op te biechten over mijn laatste blog... Ik heb namelijk niet mijn daadwerkelijke plannen voor het afgelopen weekend vertelt omdat ze een verrassing waren voor mijn vriendin Meggie. Zij is namelijk afgelopen vrijdag getrouwd met Remco (nogmaals gefeliciteerd en veel plezier op huwelijksreis!). En ik wilde haar graag verrassen door naar de bruiloft te komen zonder dat zij dit wist. Dus ik kon hier natuurlijk niets over schrijven afgelopen week omdat zij dit dan zou kunnen lezen. Maar het is allemaal gelukt en ze was heel verrast! Maar daarover zo meer :)

Op donderdagochtend ben ik met Keegan naar Eindhoven gevlogen, eigenlijk zou Brett ook met ons mee gaan, maar die had zich ineens bedacht. Jasmijn had ook dezelfde vlucht omdat haar zus op vrijdag afstudeerde, heel toevallig! De vlucht had 1,5 uur vertraging dus we zijn uiteindelijk om half 5 geland. Daarna hebben Keegan en ik de bus gepakt naar Eindhoven station en daar heeft mama ons opgehaald. We hebben daarna gegeten bij ons thuis: wortelstamp met haché, een van mijn favoriete Nederlandse gerechten. Keegan vond het heel lekker dus dat was mooi! Daarna zijn we naar de B&B gegaan waar Keegan sliep en het plan was om op stap te gaan in Eindhoven. Maar we hadden een Pokémon spel gevonden dat we gewoon moesten spelen. Dit duurde nogal lang dus we hadden de laatste bus gemist, dus ben ik daarna lekker naar huis gegaan. Moet zeggen dat ik dat niet zo erg vond, was nogal moe van de reis omdat we 's ochtends om kwart voor 7 waren vertrokken.

Op vrijdagochtend heb ik wat familie gesproken dus dat was heel fijn. Daarna was het alweer tijd om me klaar te maken voor de bruiloft. We moesten rond half 3 in de Steenoven in Helmond zijn voor de ceremonie. Het was echt heel leuk om al mjjn vriendinnen weer te zien en we hebben voorafgaand aan de ceremonie al lekker staan kletsen. Toen was het tijd voor de ceremonie en zaten we in spanning op Meggie te wachten. Ze hadden een zangeres en die zong terwijl Meggie binnnenkwam en wat zag ze er prachtig uit! Ik had spontaan de tranen in mijn ogen staan en moest echt huilen. Ik zat naast Yvonne en we keken elkaar aan en zaten allebei flink te huilen. Ik had natuurlijk wel gefantaseerd over hoe ze eruit zou zien en dat klopte ook wel redelijk. Maar om haar dan zo in het echt te zien is heel bijzonder. Ook omdat ze de eerste is van onze vriendinnnengroep die getrouwd is. Dus dat is dan extra speciaal om een van je vriendinnen in een bruidsjurk binnen te zien komen. Toen we allemaal weer bijgekomen waren was het tijd voor de plechtigheid. En dat was zo mooi gedaan, we hebben veel gelachen en de trouwambtenaar was ook heel grappig en echt iemand die bij hun past. De verhalen en anekdotes die ze had waren ook te leuk en het was echt heel persoonlijk en mooi gedaan. Aan het begin vroeg ze ook aan Meggie en Remco of er iemand was die ze niet hadden verwacht (Remco zat trouwens in het complot, dus die wist dat ik er was ;)). En Meggie antwoord "Nee volgens mij niet". Dus de ambtenaar: "Nou kijk nog maar eens goed", dus ik zwaaien want ik zat achteraan, en Meggie heel verbaast reageren ze had me totaal niet zien zitten toen ze binnenkwam. Wat ook zo hoort, maar oog hebben voor één iemand natuurlijk haha. Kortom de verrassing was helemaal gelukt! Na de plechtigheid was het tijd voor taart en felicitaties. Daarna zijn we met de vrienden een hapje gaan eten en om 8 uur werden we weer terug verwacht voor het feest. Hier hebben we lekker gedanst en gedronken en het was super leuk! Ook fijn om weer lekker met z'n allen een ouderwets goede tijd te hebben, het was alweer veel te lang geleden! Het ging ook allemaal veel te snel voorbij helaas, ineens was het alweer tijd om te gaan :(

Voor zaterdag had ik een dagje Nederland verkennen gepland. Mijn huisgenootjes Logan en Rebecca waren toevallig ook in Nederland hetzelfde weekend. Zij verbleven bij een oudtante van Logan in de buurt van Schiphol. Op zaterdag hadden we dus afgesproken met hen in Utrecht. Ik had een auto gehuurd om daarmee rond te rijden. We zijn dus begonnen in Utrecht en we hebben daar rondgelopen en de stad verkend en daarna hebben we lekker geluncht. Natuurlijk moest ik kroketten eten. En Logan en Rebecca hadden het al gegeten op vrijdag, maar ze vonden het zo lekker dat ze het nog een keer hadden besteld haha. Keegan durfde het volgens mij niet helemaal aan. Daarna zijn we naar Madurodam gereden (ik weet het, lekker toeristisch maar wel de beste manier) en dat vonden ze alledrie helemaal fantastisch. Ik moet zeggen dat ik het ook heel leuk vond en gelukkig troffen we het met het weer! Toen we weg wilden gaan begon het net met regenen dus dat was eigenlijk precies goede timing. Vanuit Madurodam zijn we naar het centrum van Den Haag gereden en daar hebben we in een pannekoekenhuis gegeten. Dat moet natuurlijk ook als je 3 Amerikanen meeneemt naar Nederland ;). Na het avondeten hebben we nog even door Den Haag langs het binnenhof enzo gelopen. Daarna zijn Logan en Rebecca met de trein terug naar Leiden gegaan waar ze op werden gehaald. Keegan en ik zijn terug naar Utrecht gegaan waar we 's avonds op stap zouden gaan. We konden onze auto bij Jasmijn parkeren en daar hebben we 's nachts ook kunnen slapen. Super fijn! Stappen in Utrecht was weer ouderwets leuk :) We hadden afgesproken met een vriendin van Keegan die hij kent vanuit Curaçao en zij studeert toevallig ook in Utrecht. Zij en een vriendin van haar waren super gezellig en we hebben een hele leuke avond gehad. 's Ochtends moesten we alweer op tijd vanuit Utrecht vertrekken om onze vlucht terug te halen. Jasmijn had weer dezelfde vlucht dus die heeft naar Eindhoven gereden wat super fijn was, want ik had niet veel geslapen en bovendien kon ik daardoor ook wat drinken zaterdagavond. Toen was het helaas alweer tijd om terug te gaan.

Ik moet zeggen dat ik het heel leuk vond om even terug te zijn in Nederland, je bent je weer even bewust van hoe anders het allemaal is hier. Plus ik heb weer even Nederlands eten in kunnen slaan (pepernoten, stroopwafels en een chocoladeletter!). Maar ik vind de gedachte dat ik nog een kleine 2 maanden hier ben ook wel heel fijn. Alhoewel die natuurlijk ook voorbij gaan vliegen! Ik heb vandaag ook mijn ticket terug naar huis geboekt. Dus nu is het officieel, op zondag 17 december ben ik weer terug van dit fantastische avontuur. Maar daar wil ik nu niet aan denken, ik ga nog even volop genieten van wat dit fantastische land me nog te bieden heeft de komende tijd!

Voor volgend weekend staat Galway en omgeving op het programma met mijn ouders, dus daar heb ik onwijs veel zin in :)

Tot volgende week!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade