Week 3

3 november 2019 - Pittsburgh, Pennsylvania, Verenigde Staten

Hoi!

Inmiddels ben ik alweer 3 weken in de Verenigde Staten en de tijd vliegt voorbij! Ik ben nu iets meer dan een weekje bij Keegan in Pittsburgh en het is zo leuk en gezellig dat het voelt alsof ik hier al heel lang ben. Keegan moet ook best een aantal dagen werken, dus ik ga ik ook veel met zijn vrienden Ryan en Jess om. Terwijl ik dit schrijf is het zaterdagavond en is Keegan nog aan het werk (hij werkt als ambulancebroeder dus heeft lange diensten), ik ben in zijn appartement met Jess en Ryan en we gaan straks nog stappen voor Halloween. Nu eerst een paar biertjes terwijl we naar een komedieshow kijken. Perfect moment om even jullie op de hoogte te brengen :)

Vrijdagavond heb ik met Kelly afgesproken om samen een hapje te gaan eten en hebben we nog door de binnenstad gewandeld. Ik ken Kelly ook vanuit Limerick en zij woont ook in Pittsburgh. We hebben gegeten bij een befaamde keten hier in Pittsburgh, Primanti Bros. Hier serveren ze sandwiches waarbij ze frietjes in de sandwich stoppen, deed me een beetje denken aan onze kapsalon haha. Moet zeggen dat het best wel lekker was! En mensen hier zijn er helemaal verzot op. Omdat ik best wel moe was van mijn vlucht ben ik op tijd naar huis gegaan, daar trof ik de broer van Keegan en zijn vrienden aan. Zij waren aan het indrinken omdat ze nog op stap gingen, dus heb nog een paar biertjes gedronken met hen en toen zij weggingen kwam Keegan thuis van werk. Natuurlijk nog even gekletst maar we waren allebei nogal kapot, dus snel gaan slapen. Op zaterdag ben ik met Keegan en Ryan naar West Virginia gereden, Keegan komt daarvandaan dus we gingen naar zijn vaders huis om daar zijn verjaardag te gaan vieren. Omdat Keegan op zondag jarig was, zijn we eerst met z'n drieën samen met zijn moeder gaan eten. Daarna zijn we samen met Keegan's broer en zijn vrienden naar een Fright Farm gegaan in de buurt. Ik had nog nooit zoiets gedaan, maar het was echt heel leuk! Het was niet super eng, waar ik bang voor was, kan daar niet zo heel goed tegen. Ze lieten je alleen een paar keer schrikken maar raakten je gelukkig verder niet aan. Op zondag moesten we alweer op tijd terug naar Pittsburgh omdat Keegan een afspraak had voor werk. 's Avonds zijn Keegan en ik nog drankjes gaan doen met Jess. We zijn een paar bars afgegaan om zijn verjaardag nog even (in Keegan's geval goed) te vieren. Maandag hebben we rustig aangedaan omdat we best moe waren van het weekend, 's middags zijn we naar The Strip gereden. Dit is zo'n beetje het cultuurdistrict hier, ze hebben er veel verschillende bars en kleine winkeltjes. Daar hebben we nog even een drankje gedaan en toen zijn we weer terug naar huis gegaan. 's Avonds was er een footballwedstrijd van de Pittsburgh Steelers die we met z'n drieën thuis hebben gekeken. Ik snapte er in het begin natuurlijk niet veel van, maar moet zeggen dat het best leuk was om te kijken! Daarna zijn we op stap gegaan :) Dinsdagmiddag zijn Keegan, Jess en ik naar het Andy Warhol museum gegaan. Ik wist niet dat hij hier dus vandaan komt, oeps. Ze hadden er onwijs veel werken van hem, maar ook heel veel andere spullen en heel veel informatie. Leuk om een keer te zien en een prachtig museum! 's Avonds was het weer tijd voor sport, Pittsburgh wordt ook wel Champion's City genoemd, ze zijn dol op sport hier. Samen met Keegan en Ryan en nog een andere vriend van hen ben ik naar een ijshockey wedstrijd van de Pittsburgh Penguins gegaan. Dat spel gaat echt snel zeg! Je probeert op de te letten, maar voor je het weet ligt die puck ineens in het doel en heb je de goal alsnog gemist. Gelukkig hebben ze tv-schermen om het op terug te kijken. De wedstrijd was tegen het team van Philadelphia, een stad in dezelfde staat en dus een grote rivaal van Pittsburgh. Gelukkig waren de Penguins veel sterker en wonnen ze met 7-1, wat een hele grote uitslag is, meestal is 5 goals in totaal het maximale voor een wedstrijd. Woensdag moest Keegan weer heel de dag werken, dus had ik met Jess afgesproken om naar het Heinz History Center te gaan. Je herkent de naam Heinz waarschijnlijk al, het ketchupmerk komt inderdaad uit Pittsburgh, maar het museum ging gelukkig niet allemaal over Heinz, maar over de gehele geschiedenis van de stad. Vooral het stuk over de sportgeschiedenis van de stad was heel groot, zoals gezegd zijn ze hier nogal van de sport. Jess en ik hebben dan ook zeker 1,5 uur in alleen dit deel van het museum gespendeerd. Na het museum zijn we een hapje gaan eten en heb ik misschien wel de beste gehaktballen met pasta ooit gehad, echt fantastisch! 's Avonds ben ik met Ryan en zijn broer mee naar een concertje geweest van een kleine indie band die ik nog niet kende maar die heel leuk was. Donderdag was een hele rustige dag omdat het alleen maar regende de hele dag. Ik ben lekker thuisgebleven en ben even bijgekomen van de drukke week tot nu toe. Eind van de middag kwam Jess weer naar het appartement zodat we ons klaar konden maken voor Halloween. Ook Ryan kwam weer onze kant op en met z'n drieën zijn we naar de kroeg gegaan en Keegan heeft zich later bij ons groepje gevoegd omdat hij nog tot laat moest werken. Het was heel gezellig, maar super rustig in de bar dus ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat zijn. Gisteren zijn we 's middags met z'n vieren naar het Carnegie Science Center gegaan, dit is een soort van Nemo waarbij ze allerlei proefjes en dingen opgezet en je vooral heel veel dingen kunt doen. Dit was best wel leuk en we waren natuurlijk weer net een stel kleine kinderen, typisch. Gisteravond hebben we ons allemaal netjes aangekleed en zijn we naar een heel netjes en sjiek restaurant gegaan vlakbij het restaurant. We hebben echt verrukkelijk gegeten en een hele leuke avond gehad, en dat was ook maar goed ook want ze wisten de prijzen daar wel, maarja dan heb ik dat ook weer een keer meegemaakt en het eten was FANTASTISCH. En ja, dat betekent ook de calamaris en gamba's die ik heb gegeten, die ik normaal gesproken eigenlijk niet eet omdat ik het niet zo lekker vind haha. Vandaag moest Keegan weer werken en ben ik met Ryan en Jess naar de Botanic Garden geweest. Dat was echt een prachtige plek en de ruimtes die ze hadden waren zo kleurrijk en aangekleed als een Japanse Theetuin, echt prachtig. Daarna zijn we nog naar Randyland gereden, dit is bij het huis van een kunstenaar die zijn muren en zijn hele achtertuin heeft omgetoverd tot een grote kleurrijke boel. He heeft allerlei vreemde en alledaagse voorwerpen opgespoten en op vreemde manieren bij elkaar gebracht, heel vreemd maar grappig om te zien.

Vanavond gaan we dus nog stappen, morgen ga ik nog met Kelly afspreken en maandag weet ik nog niet wat er op de planning staat. Dinsdagochtend rij ik samen met Keegan naar Baltimore omdat ik vanaf dan bij een andere vriendin Erika en haar ouders mag verblijven.  Mijn volgende bericht zal dan ook vanuit Baltimore zijn, tot dan!

Doei, Malou

1. Bart van Berkel:
    3 november 2019
    Skon, Malou. Skon foto's met opnieuw stralende koppies. Geniet ervan en is het bier daar lekker?
  2. Malou:
    3 november 2019
    Dankje! Ze hebben hier van alles, maar moet bekennen dat ik nog altijd meer neig naar de Europese biermerken die ze hier hebben haha.
  3. Franca Roestenburg:
    3 november 2019
    Gezellige tijd heb je daar. Met mooie kiekjes. Geniet er nog maar van. Gr.