Week 6 en 7

2 december 2019 - Cambridge, Massachusetts, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

Het heeft even wat langer geduurd voordat ik weer tijd had om een update te schrijven. Het zijn best drukke weken geweest de afgelopen tijd met alles wat Rebecca en Logan voor me in petto hadden! Inmiddels ben ik aangekomen bij alweer mijn laatste week in de Verenigde Staten, wat gaat de tijd toch ongelooflijk snel. Vrijdagavond stap ik in het vliegtuig richting Amsterdam en is het avontuur weer voorbij. Maar eerst nog even terugblikken op de twee weken die ik heb gehad.

Zoals ik in mijn vorige blog al had beschreven zijn Logan en ik op dinsdag het centrum van Boston ingegaan en hebben we daar rondgewandeld. Op woensdag was het eigenlijk mijn plan om weer terug het centrum in te gaan en de Freedom Trail te gaan wandelen. Het weer was helaas best wel slecht, dus ben ik uiteindelijk thuisgebleven en kon ik even bijkomen van de avonturen in New York. Donderdag zijn Logan en ik samen naar Plymouth gegaan, dit is een schattig dorpje aan de kust van Boston waar in 1620 de eerste pelgrims aankwamen in de VS. We hebben lekker van het mooie weer genoten en een aantal schattige boetiekjes bezocht. 's Avonds hadden we met Rebecca en een andere vriendin van hen afgesproken om een hapje te gaan eten en een drankje te doen. Vrijdag ben ik op tijd richting het centrum van Boston gegaan om nu wel de Freedom Trail te kunnen wandelen. Gelukkig was ik redelijk op tijd klaar met de wandeling en ben ik alleen aan het eind nat geworden van de regen :) Daarna zijn Logan en ik samen richting Manchester gereden in New Hampshire, dit is waar Logan en Rebecca naar de universiteit zijn gegaan en hier zijn we met z'n drieën gaan stappen. Daarna ben ik met Rebecca mee terug naar huis gegaan in Lowell, zo'n half uur buiten Boston, zodat we op zaterdag samen naar Salem konden gaan. Dit is een ander dorpje aan de kust van Massachusetts dat met name bekend is om de heksenvervolgingen die hier in de 1692 plaats hebben gevonden. Daarnaast is het dorpje ook groot geweest in de tijd van de scheepvaart, toen was het een van de belangrijkste steden van Amerika. Ook tijdens dit tripje zat het weer gelukkig erg mee en hebben we lekker uit kunnen waaien aan de kust. Na nog een nachtje bij Rebecca zijn we op zondagochtend weer terug naar Logan in Boston gegaan, samen zijn we naar Portsmouth in New Hampshire gereden. Dit stadje heeft heel veel kleine boetiekjes en het was een geschikte dag om veel binnen te zijn, aangezien het er met bakken uit kwam. Op zondagavond hadden we het concert van de Jonas Brothers waar we alle drie al een lange tijd naar uit hadden gekeken. En het was het wachten zeker waard! Ondanks de echt belabberde plaatsen was het concert zelf echt heel gaaf :) Maandagochtend zijn Rebecca en ik samen naar Leicester gereden, het plaatsje waar haar en Logan's ouders nog altijd wonen en waar ze elkaar op de middelbare school hebben leren kennen. Samen met Rebecca's moeder en oma hebben we de hele dag kerstkoekjes gebakken. Dit is al jaren een familietraditie waarbij ze de koekjesrecepten die haar oma door de jaren heen heeft verzameld uit met name Europa bakken. Natuurlijk moest er nu ook een Nederlands recept aan worden toegevoegd en hebben we pepernoten gebakken. Dinsdag moesten Rebecca en Logan allebei de hele dag werken waardoor ik zelf Boston weer in ben gegaan. 's Ochtends heb ik een walking tour gedaan over de campus van de universiteit van Harvard, deze was erg leuk en hier ben ik nog aan de praat geraakt met een paar jongens. Met een van hen ben ik later op de dag naar het Mapparium gegaan. Dit is een grote glas in lood wereldbol waar je doorheen kunt lopen en je van binnenin de wereld van 1964 kunt bekijken. Daarna ben ik zelf weer teruggegaan naar de Boston Common, het grote park in het midden van de stad, en heb in de zon een boek gelezen totdat de volgende walking tour zou starten. Deze ging door een mooie wijk van Boston waar de gids allerlei verhalen over misdaden en rare gebeurtenissen in Boston vertelden. Erg leuk om die bizarre verhalen te horen! Woensdag was het alweer tijd om terug naar Leicester te gaan voor Thanksgiving. Nadat we even bij Logan's vader langs zijn geweest zijn we naar Rebecca's ouders gegaan voor het avondeten om daarna nog een biertje te gaan drinken in de plaatselijke kroeg. Daar was het enorm druk met alle jeugd van Leicester die voor Thanksgiving allemaal naar huis kwamen en hier elkaar weer even konden zien. Donderdag was het dan tijd voor Thanksgiving, een groot gedeelte van de dag ben ik bij Rebecca's ouders geweest en heb ik samen met haar moeders familie Thanksgiving gevierd. Haar moeder had eten gekookt voor 22 (!) mensen en het was hartstikke gezellig! Nadat ik eigenlijk al vol zat van al het eten daar, werd ik opgehaald door Logan om naar haar vader te gaan voor het dessert. We hebben daarna nog met haar broer en zijn vriendin en haar vader en vriendin spelletjes gedaan. Logan en ik zijn toen weer naar Rebecca in Lowell gereden zodat we alvast wat Black Friday inkopen konden doen. Vrijdagochtend zijn we rond half 8 weer op pad gegaan zodat we voor de drukte in de Apple Store konden zijn en daarna hebben we nog tot een uurtje of 3 gewinkeld. Logan was toen alweer terug naar Boston omdat ze 's avonds de nachtdienst had. Ik ben bij Rebecca gebleven en we hebben samen de nodige kerstfilms gekeken. Zaterdag was het plan om naar een openluchtmuseum in de buurt van Leicester te gaan, maar door gebrek aan tijd hebben we dat niet gedaan. We zijn uiteindelijk gaan bowlen samen met Logan en haar vriend. Daarna zijn we een hapje gaan eten en hebben we nog wat meer gewinkeld en 's avonds met z'n vieren een spelletje gespeeld. Gisteren was het plan om alsnog naar het openluchtmuseum te gaan, maar omdat er hevige sneeuwval werd voorspeld ging dat niet open. We zijn uiteindelijk maar met z'n drietjes naar de nieuwe Frozen film gegaan ;) 's Avonds hadden we eigenlijk kaartjes voor een lichtshow in de Botanische Tuinen maar vanwege het weer is ook dat afgelast. Logan en ik zijn dus maar op tijd vanuit Leicester weer terug naar Boston gereden zodat we voor de hevige sneeuw thuis zouden zijn.

Vandaag is het lekker wit buiten van de eerste sneeuw die is gevallen, ik heb besloten vandaag lekker binnen te blijven zodat ik eindelijk deze blog weer kon schrijven.  Logan en Rebecca moeten allebei de komende dagen werken, dus ik heb een paar dagen om zelf op pad te gaan. Vannacht gaat het waarschijnlijk weer erg veel sneeuwen, de voorspellingen hebben het over 40 cm sneeuw! Ik ben heel benieuwd naar het weer morgen, ik denk dat ik lekker een stuk ga wandelen en hopelijk mooie foto's kan maken. Woensdag ga ik nog even kijken wat ik ga doen, want ook dan zijn Logan en Rebecca aan het werk. Donderdagavond hebben we in ieder geval afgesproken om samen Sinterklaas te vieren als mijn laatste avond in de Verenigde Staten. Vrijdag is Rebecca vrij en gaan we nog wat leuks doen, 's avonds is het dan alweer tijd om naar het vliegveld te gaan en is het tijd om dit fantastische avontuur af te sluiten... Maar gelukkig heb ik eerst nog een paar dagen hier :)

Groetjes, Malou

1. Franca Roestenburg:
    2 december 2019
    Mooi Meis dat is genieten geweest voor jou daar, komen die vrienden en vriendinnen volgend jaar allemaal naar Nederland om ons kikkerlandje te ontdekken? Geniet nog maar ff daar weer thuis kun je aan het solliciteren komen en weer aan het werk. 👍
  2. Malou:
    3 december 2019
    Dankjewel! Dat gaat zeker goed komen en met die baan ook wel :) De meeste zijn wel van plan om langs te komen dus we gaan het zien!