Week 11

13 november 2017 - Limerick, Ierland

Hia,

Het is weer maandagmiddag, dus schrijf ik weer een verhaal voor deze blog. De afgelopen week was druk met alle deadlines, maar het goede nieuws is, is dat ik alles op tijd heb ingeleverd!

Op donderdagavond waren Kim en Myrle eindelijk bij mij. Ze arriveerden rond half 11 's avonds op de universiteit en toen hebben we eerst nog flink bij moeten kletsen natuurlijk. Maar zij waren ook moe van de reis, dus zijn we op tijd gaan slapen. Ze bleven bij mij in het appartement slapen en we hebben om de beurt op de grond/bank geslapen en dat ging opzich best prima. Op vrijdagochtend had ik nog een college en zijn zij de campus gaan verkennen. Na het college zijn we naar de stad gegaan en hebben we daar geluncht bij een italiaans restaurant. Daar hadden ze super lekker eten dus dat was helemaal goed. We hebben nog lekker gewinkeld waarbij we alledrie wat nieuwe dingen hebben gekocht. Een geslaagde middag :) Toen hebben we even boodschappen gedaan en daarna terug naar de universiteit. We hebben gezellig samen gekookt en gegeten en daarna ons klaargemaakt om naar de Stables te gaan. Dat was weer ouderwets gezellig en we hebben ons iets te goed vermaakt haha.

Op zaterdag hebben we het lekker rustig aan gedaan. We zijn 's middags nog met de bus naar Adare geweest, een heel leuk dorpje net buiten Limerick. Maar helaas regende het zo hard dat we weinig hebben gezien van het dorpje. We zijn maar een pub binnen gevlucht en hebben daar gegeten. Het was echt zo'n traditionele pub waar ze een rugbywedstrijd aan het kijken waren. En er zat een groep Ierse mannen binnen die op een gegeven moment allerlei Ierse nummers begonnen te zingen onder het genot van een biertje. Dit had ik ook nog niet echt gezien dus het was super leuk om het echte Ierse publeven op zaterdagmiddag een keertje te zien! Daarna hebben we de bus naar Limerick genomen en zijn we daar eigenlijk weer in de volgende pub beland haha. We zijn weer naar the Locke gegaan waar ik al een paar keer ben geweest. Ik wist dat ze daar elke avond Ierse muziek en dans hebben, dus dat was voor Myrle en Kim ook leuk. Helaas was er nog een voetbalwedstrijd van Ierland tegen Denemarken dus de muziek was pas vrij laat op de avond. Wij waren best wel moe maar hebben toch maar gewacht omdat we het wel graag wilden zien. Toen de muziek klaar was zijn we ook meteen terug naar de campus gegaan omdat we op zondagochtend vroeg op moesten.

Op zondagochtend hadden we een tour van de Ring of Kerry op het programma staan. De bus vertrok al om half 9 van net buiten de campus dus dat was op tijd. Gelukkig hadden we nu wel super geluk met het weer en was het niet zo'n slecht weer als op zaterdag. De tourchauffeur was leuk en grappig en hij wist veel te vertellen. Het gebied zelf was ook echt prachtig dus we hebben vollebak genoten van al het moois dat de natuur ons te bieden had. We waren rond half 8 weer terug in Limerick en hebben toen lekker eten besteld en een filmpje gekeken.

Vanochtend moesten Kim en Myrle al om 6 uur de bus terug naar het vliegveld hebben en zat ons weekendje samen er helaas alweer op. Voor de komende week heb ik vooral studeren op de planning staan, helaas.