Week 10

6 november 2017 - Limerick, Ierland

Haai!

Deze week hopelijk niet zo'n lang verhaal als afgelopen week haha. Dat zal ook wel alles meevallen want de afgelopen week stond vooral in het teken van deadlines, jippie!

Op dinsdag was het dus halloween hier. En ik was gelukkig zo slim geweest om mijn carnavalskostuum van afgelopen jaar mee te nemen toen ik thuis was. Dus dat scheelde me weer geld :) We hadden overdag in principe nog gewoon les, maar bij het eerste college om 2 uur merkte we al dat er eigenlijk niemand was. Dus toen twee meiden waarmee ik 's avonds uit zou gaan voorstelde om naar de Stables te gaan voor een biertje in plaats van college, ben ik lekker meegegaan (sorry mam). Daarna zijn ik en Eilis (een van die meiden) terug gegaan naar mijn huis om te eten en ons klaar te maken voor de avond. Ik had al met haar afgesproken dat ze bij mij kon klaarmaken omdat ze uit de buurt van Galway komt en dus niet meer terug naar huis kon tussendoor. Daarna zijn we naar de andere meiden uit de klas gegaan waarmee we hadden afgesproken. We zijn toen met z'n allen richting het feest op de courtyard hier op campus gegaan. Dit was rond half 9 geloof ik, alles begint hier nogal vroeg en we moesten voor 9 uur binnen zijn. Op het feest hebben we lekker gedanst en biertjes gedronken. Zelfs Sean Kingston (maar die 2 hits van een aantal jaar terug) kwam nog optreden! We dachten wel dat hij niet live zong, wat me opzich niet verbaasde. Verder heb ik me flink staan verbazen over de kostuums die ze hier aanhadden. Sommige waren heel leuk gekleed maar anderen voldeden ook weer lekker aan het typische beeld hier: zo kort mogelijk rokje, hoge hakken en een flinke decoloté, je kent het wel. Oh en vergeet de flinke laag make-up vooral niet haha. Het feest was ook al rond 12 uur of half 1 afgelopen en toen zijn ik, Eilis en twee anderen meiden weer naar mijn huis gegaan en daar hebben we nog lekker gezeten en pizza gegeten, want tja dat hoort er ook bij na een feestje haha. Daarna is Eilis bij mij blijven slapen en was het alweer gedaan met halloween.

De rest van de week stond vooral in het teken van werken aan schooldingen. Ik heb deze week allerlei deadlines dus daar moest flink aan gewerkt worden. Op vrijdagavond ben ik eerst nog naar een verjaardag van een vriend geweest en daarna weer naar the Stables. Op zaterdag heb ik heel de dag aan school kunnen werken en 's avonds hebben Romée en ik lekker een filmpje gekeken. Gisteren weer heel de dag aan de studie en de eerste deadline ingeleverd. En gisteravond ben ik bij Victoria gaan eten. Zij had me uitgenodigd voor zweedse gehaktballetjes met haar en haar huisgenoten. Dat was echt heel gezellig en Vicky had wel veel werk, maar het was super lekker! Vandaag weer druk aan het studeren geweest en mijn andere assignment ingeleverd. Die was eigenlijk pas voor volgende week maandag, maar aangezien donderdag Myrle en Kim komen voor het hele weekend wilde ik er vast vanaf zijn. Nu heb ik donderdag nog één deadline en dan heb ik tijd voor een gezellig weekendje voordat ik weer door moet met de volgende deadline en het leren voor de tentamens :(

Daarna is het alweer vlug genoeg tijd om naar huis te moeten, maar eerst nog even genieten! Komend weekend zijn Myrle en Kim dus hier, eind november ga ik met Julien een weekendje naar Belfast en Noord-Ierland. En wellicht kan ik in mijn allerlaatste week nog met mijn huisgenootjes naar Schotland, dat gaan we zo plannen.

Tot volgende week! Dan heb ik weer een leuk weekend achter de rug :)

1. Monic:
    7 november 2017
    Hoezo, niet zo'n lang verhaal....
  2. Malou:
    7 november 2017
    Hahah tja dat dacht ik eerst ja. Is toch iets langer geworden dan verwacht.