Week 1

19 oktober 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo!

Zo'n twee jaar na mijn laatste blogpost op deze website, heb ik besloten om mijn blog weer even nieuw leven in te blazen. Dat doe ik om je de komende twee maanden op de hoogte te kunnen houden van mijn avonturen in de Verenigde Staten! Dus leuk dat je leest :)

Precies een week geleden was ik rond deze tijd onderweg naar Schiphol om op het vliegtuig naar L.A. te stappen, een mooi moment om terug te kijken op mijn eerste week in The States, en wat voor een! Ik weet nog goed dat ik stiekem best heel zenuwachtig was om in het vliegtuig te stappen. Het is toch wel vreemd om alles gewoon 2 maanden achter te laten, het is toch anders dan 4 maanden naar Ierland te gaan om te studeren op de een of andere manier. Daarnaast is Ierland natuurlijk nog lekker dichtbij en was dit toch echt 11 uur vliegen. Daar zag ik overigens het meeste tegenop, de afgelopen jaren heb ik alleen binnen Europa gevlogen en dan is dit toch wel even andere koek. Het is me overigens enorm meegevallen :)

Mijn eerste stop van dit avontuur was zoals gezegd Los Angeles, hier heb ik het geluk dat ik bij Brett en zijn familie kan verblijven. Mocht je het gemist hebben, ik ga op deze reis langs zo'n beetje alle Amerikaanse vrienden die ik heb vanuit mijn tijd in Ierland. Allereerst op de agenda is dus Brett! Afgelopen zaterdag moest Brett zelf helaas werken, maar zijn ouders waren zo lief om mij op te komen halen op het vliegveld. Het is toch wel spannend om ineens bij vreemde mensen in huis te zijn, bij een vriend die je al 2 jaar niet meer hebt gezien. Maar ik ben zo hartelijk ontvangen en voelde me meteen thuis. Brett's ouders hebben me zaterdagmiddag vanaf het vliegveld meteen meegenomen naar Santa Monica (ik landde rond 12 uur 's middags). We hebben er lekker over de pier rondgewandeld en ze vertelden hoe ze er vroeger de kinderfeestjes van Brett en zijn broertje vierden, maar er nu zelf al een aantal jaren niet meer waren geweest. Daarna zijn we naar hun huis gereden in het noorden van de stad en heb ik 's avonds met Brett bij kunnen kletsen toen hij thuis was van werk. Op zondag zijn we met z'n allen naar Universal Studios geweest waar het gelukkig niet al te druk was. We hebben de tour van de studios gedaan wat echt wel leuk is om allemaal te zien. De vader van Brett is acteur dus hij wist ook nog veel te vertellen over de sets en hoe het in zijn werk gaat. Maandagochtend ben ik zelf op pad gegaan omdat zowel Brett als zijn ouders gewoon moesten werken. Ik heb Hollywood verkent, ben over Sunset Boulevard een heel stuk richting Beverly Hills gewandeld en nog een flinke heuvel op geklommen om van het uitzicht te genieten vanaf Greystone Mansion.

Dinsdagochtend was het al vroeg tijd om weer richting vliegveld te gaan voor mijn volgende stop; San Francisco! Aangezien Brett de hele week moest werken leek het mij een goed idee om een paar dagen naar San Francisco te vertrekken. Wauw ik ben echt blij dat ik dat heb gedaan, want wat is het hier prachtig! Ik moet toegeven dat ik wel echt kapot ben nu, want deze hoeveelheid heuvels ben ik toch niet gewend... Dinsdagochtend was ik rond half 10 al in de binnenstad en na een welverdiend ontbijtje ben ik meteen een heel eind gaan wandelen. Zo heb ik een groot stuk van het westen van de stad verkent, zoals de Painted Ladies, een aantal kleurrijke huisjes aan de rand van een park van waaruit je ook een prachtig uitzicht hebt over de stad. Van daaruit ben ik verder gelopen richting het Golden Gate Park waar ik lekker van het zonnetje heb genoten. Vanuit het Golden Gate Park ben ik met de bus een stukje naar het zuiden gegaan om daar weer een flinke heuvel te beklimmen voor een nog mooier uitzicht. Vanaf de heuvel kon je via een prachtig met mozaïek betegelde trap weer naar beneden (16th Avenue Tiled Steps). Na deze beklimming vond ik het wel even genoeg geweest en ben ik naar het hostel gegaan, dit ligt op een super handige centrale plek in de stad en heet heel toepasselijk het Amsterdam Hostel ;). Op woensdag heb ik weer een heel stuk gewandeld waarbij ik het oosten en noorden van de stad heb gezien. Van Chinatown via het Financial District naar de haven om vervolgens weer een heuvel op te klimmen en bij Coit Tower te genieten van weer een prachtig uitzicht. Vanaf Coit Tower ben ik met de bus naar Fisherman's Bay gewandeld, waar ik over de pier heb gelopen, zeehonden heb bewonderd en met een bootje rond de Golden Gate Bridge en Alcatraz ben gevaren. Na al deze avonturen ben ik met de ouderwetse Cable Car terug richting het hostel gegaan, want ook dat moet je een keer doen als toerist in San Francisco. Bij terugkomst in het hostel was ik van plan om lekker vroeg te gaan slapen, maar ik raakte aan de praat met mijn kamergenoten en uiteindelijk zijn we met z'n vieren in de stad drankjes gaan doen. Een van mijn kamergenoten is een jongen die voor werk elke week een paar dagen in San Francisco is en dan in het hostel verblijft, dus hij wist een leuke bar in de stad. We zouden voor een paar biertjes gaan, maar zoals altijd werden dat er een paar meer en werd het een super gezellige avond/nacht. Donderdag ben ik dan ook pas aan het eind van de middag weer de stad in gegaan omdat ik en moe was van de avond stappen, maar ook van 2 dagen zoveel wandelen. Dus besloot ik om even op Union Square van de zon te genieten om vervolgens richting Twin Peaks te gaan om de zonsondergang te bewonderen. Twin Peaks zijn de hoogste heuvels van de stad, waarvandaan je een fantastisch 360 graden uitzicht hebt over de stad. Het is dan ook een hele mooie plek om de zonsondergang te bewonderen. Vandaag was het een vroege ochtend, rond half 6 ging de wekker omdat ik naast de zonsondergang, ook de zonsopkomst wilde zien. Dit heb ik gedaan aan de noordkant van de Golden Gate Bridge waardoor je een magisch uitzicht had over de brug met daarachter langzaam de zon die op komt. Ik ben zo blij dat ik dat heb kunnen zien, het is niet te beschrijven hoe mooi. Hierna ben ik over de brug terug naar de stad gelopen en heb nog even rondgewandeld richting the Palace of Fine Arts. Daarna ben ik weer terug naar het hostel gegaan, en later vandaag nog even een stukje gewandeld en van de zon genoten in een park.

Nu is het tijd om te gaan slapen, ook al is het hier nog redelijk vroeg op de avond, maar ik ben kapot ;) Morgenochtend vertrek alweer op tijd richting het vliegveld om terug te gaan naar L.A.

Tot volgende week!

Malou

1. Monic:
    19 oktober 2019
    Al veel gezien, mooie foto's. Welterusten (hier begint de dag alweer).
    Goede reis terug naar LA.
  2. Carin:
    19 oktober 2019
    Mooi verhaal Malou! We blijven je volgen!!
  3. Charlotte:
    23 oktober 2019
    Klinkt als een goed begin van een mooie reis. Geniet van alles wat er op je pad komt! Knuffel van de jongens